fredag 9. mars 2012

Vårt soverom...


... har jeg knapt vist bilder av på bloggen siden mars i fjor, så da kan dere jo få se hvordan det ser ut nå. Ikke at det har skjedd så veeeldig mye her det siste året, men et par hyller, et skjermbrett og litt nye farger har kommet inn.


Dette rommet er nok det rommet i huset som har blitt minst prioritert. Men nå har jeg iallefall til ei avveksling fått det ganske ryddig, så da gikk det endelig an å ta noen bilder :-)


I og med at både vegger og møbler på soverommet er hvitt, fikk jeg et akutt behov for å putte inn litt farge da vinteren kom. Og med noen lilla innslag, synes jeg rommet ble mye lunere. Vårt rom er akkurat nå det eneste rommet i huset (utenom barnerommene) som har fargeinnslag (bortsett fra lysblå blomster da).


Noe av det jeg er skikkelig fornøyd med, er at vi satte inn takvinduer. Hver kveld når det er klarvær, ser jeg rett opp på stjernebildet Karlsvogna fra senga. Og i vinter har det vært masse vakkert nordlys og virkelig en glede å ha en slik utsikt!


Jeg har lyst på en litt sprekere røstvegg med en eller annen vakker tapet, men med min beslutningsvegring kan det ta tid ;-) Jeg er nok flinkest på å bestemme meg når jeg har lite tid å gjøre på...  Det fine heklede sengeteppet, har mammaen min heklet til meg. Jeg husker godt hun startet da jeg var ti år og holdt på i noen år før jeg fikk det :-) Jeg er så heldig som har så mye fint som hun har laget til meg og mine.

 

I dag starter endelig Vinterfestuka her i Narvik og ungene gleder seg vilt til barnetog og utkledning i morra. Og så håper vi å få tatt en titt innvendig på det fantastisk vakre nyhotellet Rica åpnet i byen nå på onsdag. Når vi i tillegg får overnattingsbesøk av et vennepar, er nok denne helga ganske booket opp. Men jeg kommer snart tilbake med noen glimt fra Vinterfestuka, før dere skal få se flere bilder fra rommet vårt.
Ha en strålende helg! Håper det ikke blåser bortover der du er :-)

4 kommentarer:

  1. Så fint dere har det. Kjenner igjen det faktum at eget soverom blir nedprioritert. Akkurat nå er vårt soverom blitt et sted vi stuer bort ting på. Så nå skal det ei skikkelig opprydding til, ble skikkelig inspirert da jeg var på besøk i bloggen din.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk skal du ha :-) Så koselig at du blir inspirert! Du får ha lykke til med oppryddingen :-) Ja, det er merkelig hvor lett det er å prioritere alt annet enn eget soverom. Er liksom ikke så mange som skal inn der til vanlig.

      Slett
  2. Hei igjen, som vanlig blir jeg inspirert og må spørre deg om en ting :) Du skriver at dere har fått satt inn skråvinduer i taket- GENIALT når man har skråtak. (som vi også har) Kan jeg spørre hva den ca kostet? Og om det var en komplisert prosess? Det var nydelig :) MVH Camilla i Tromsø :)

    SvarSlett
  3. Hei Camilla. Vi betalte 22000,- for de to takvinduene + montering. De brukte èn dag på å sette inn vinduene. Selve monteringen kom på ca 12000,- så totalt 34000,- Greit å ha fagfolk til å gjøre jobben, slik at man er sikker på at det blir helt tett. Selv om det koster litt, så gjør det utrolig mye for et rom som ellers kan bli ganske mørkt. Lykke til med vurderingen :-)

    SvarSlett