søndag 4. mars 2012

Den nye kommoden...


... fra IKEA er på plass og tatt i bruk på Linneas rom. Hemnes heter den. Jeg har brukt ganske lang tid på å finne ut hvilken form for oppbevaring vi skulle sette inn hos henne som ikke stjal hele romfølelsen, i og med at rommet er ganske lite.


Og denne kommoden hadde perfekt størrelse. Romslig og med plass til masse klær, samtidig som det blir luftig ovenfor.


Jeg kjøpte nye knotter på Celines hus for å få et mer feminint og romantisk preg. Jeg liker godt glassknotter.


Jeg synes det ble ganske pent jeg.



Jeg viser dere samtidig litt flere bilder fra rommet til Linnea. Mange av dere har nok sett rommet hennes før, men det skader vel ikke med litt repriser innimellom :-)


Jeg er veldig glad i Linneas rom. Jeg synes det er intimt, lunt og koselig. Og orntlig jentete...


Hun har fått låne den nye, runde "roseputa" i rosa farge. Jeg kjøpte jo en rosa og en grå, og den rosa får ikke komme inn i stua før vårfargene kommer skal inn. Og jeg er ikke kommet helt dit enda, selv om jeg ser deilige pastellfarger rundt på mange blogger nå.


Dette sengetøyet med engler på kjøpte jeg til begge jentene før jul. Jeg synes det er helt nyyydelig, og orntlig romantisk.



Her ser dere kjøkkenkroken til Linnea. Her lages det til stadighet mat og serveres kaffe til mammaen og andre :-) Jeg liker så godt treleker, noe Linneas rom virkelig bærer preg av.


Denne søte dukkesenga laget min flinke og snille pappa til meg da jeg var lita. Så den har vært mye lekt med. Bare et strøk med hvitmaling måtte til før den var klar til bruk igjen etter mange år på loftet i barndomshjemmet mitt. Linnea er ei orntlig dukkejente, så også her lekes det flittig.


Dukkehuset Linnea fikk til jul okkuperer foreløpig bordet på rommet hennes. Så for tiden sitter hun en del på stolene foran og leker med det. Men planen er å få inn et annet lite møbel til dukkehuset, sånn at bordet igjen kan fristilles til teselskap.


Lampen i organza er bestilt fra www.ellos.no Jeg synes den er søt, og så lyser den superbra!

Denne helgen har det vært relativt liten aktivitet her i huset. Det har vært ganske så deilig etter en heller hektisk uke. Celine har vært på overnattingsbesøk hos en venninne, og resten av oss har vært på småturer i nærområdet og på oldeforeldrebesøk. Ellers har vi omsider fått tatt en skikkelig husvask - av alle rom til en avveksling. Så nå er vi klare for en ny uke :-)

6 kommentarer:

  1. Nydelig og lunt jenterom hun har!
    Ønsker deg en herlig helg ♥
    Vil du vinne 4 nummer av BoligDrøm kan du prøve lykken inne hos meg nå :)
    Klem Anette

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha, Anette. Håper din helg har vært fin også :-) BoligDrøm er et fantastisk flott interiørblad! Skal ta en titt jeg :-)

    SvarSlett
  3. Så fantastisk lekkert jenterom du har laget til Linnea. Jeg synes det veggordet er så søtt.<3 Vi har også den kommoden fra IKEA og jeg synes den er utrolig praktisk til klesoppbevaring. Jeg har også byttet ut knottene til glassknotter, som jeg også er veldig gla i, og da blir den suuperfin.<3
    Fin uke til deg.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du likte rommet hennes :-) Barnerom er koselig å ordne til, synes jeg. Du har jo noen stk å lage til du også ;-) Ja, glassknotter gjør ofte møbler mye sprekere, så det er en bra ting. Ha ei fin uke, du også!

      Slett
  4. Hvor har du kjøpt sengetøyet med englene på?:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Silje. Sengetøyet er kjøpt hos Princess 😊

      Slett