torsdag 3. mars 2011

Badet i annen etasje...


...har jeg vel enda ikke blogget om. Badet var et av to rom som ble ferdig først etter at vi var flyttet inn. Utrolig deilig å ha det på plass så barna har badekar å kose seg i.

Vi har samme fliser på begge badene, med unntak av badgulvet som er mørkt på dette badet. Den lille knotten over toalettet er skylleknappen. Greit at den er så liten at den tar lite fokus.

Luken dere ser her, er til en sjakt som går ned til vaskekjelleren. Deilig å slippe å bære skitne klær ned! Vi har også en slik luke i hovedetasjen.


Boblebadet og dusjsøylen er fra Interform og er kjøpt på Ofoten Rør. Også på dette badet har vi valgt en rad med stavfliser som kontrast til de store flisene.


 

Dusjen er av samme type som den vi har nede, hvor dusjhodet er integrert i søylen og gir en følelse av å stå i varmt regn


Badekaret har både vanndyser og luftdyser. Må innrømme at jeg enda ikke har prøvd det... Hmmm.... Men en rolig kveld så...

Også speil og vaskeskap er kjøpt på Ofoten rør. Jeg husker ikke hvilket merke det er akkurat nå da. På dette badet har vi valgt å sette inn en ekstra vaskemaskin siden vaskerommet er i kjelleren. Med tre små er det ganske greit å ha en ekstra maskin også!

Overskapet har to spotter under, noe som både gir ekstra lys og ekstra stemning. Armaturet er likt som på badet nede og kommer fra Hans Grohe og er av merket Allure. 

Nylig fikk jeg omsider kjøpt inn en stor kurv til å ha håndklær i for å få mer orden på badet. Som dere ser er fargetema for tiden turkis. Det er en farge jeg synes passer godt på bad fordi den gir assosiasjoner til vann. Må innrømme at jeg på badet nede likevel har innført rosa... Ikke fordi det er Mikaels yndlingsfarge, men vi jenter er jo tross alt i flertall her i huset ;-)


I dag har jeg hatt "surre-hjemme-dag". Det er deilig å ha en fridag i uka for å ta unna husrydding og klesvask mm. Og nå er det bare morgendagen igjen, så er det forhåpentligvis en rolig helg med friske små:-) Jeg ønsker deg og dine en fin ukeslutt! Klem

 

3 kommentarer:

  1. Heia Carina!

    Dere har fått et kjempeflott hus! Begge badene er flotte. En god jobb dere har gjort med hele huset.

    Fin blogg har du også. Er innom stadig vekk og titter.

    Ha ei god helg med hele familien!

    Hilsen Linda Lundell

    SvarSlett
  2. Tusen takk skal du ha Linda. Etter utallige visninger på samme boliger, er det jo flott at vi begge endte opp med hver sine fine hus uten å måtte konkurrere ;-)

    Kjempekoselig at du kommenterer på bloggen min, og at du liker den ikke minst :-) Ei fin helg til dere også!

    SvarSlett
  3. Genial luke til skittentøy. Hvilken luke er det?

    SvarSlett