søndag 25. juli 2010

Noe av det jeg vil savne i Notveien...

når vi flytter i høst er utsikten. Selv om utsikten er ganske bra i Villaveien, - ikke minst til å være midt i byen, så kan den ikke måle seg med utsikten her på Ankenes. Jeg elsker den! Selv på gråe dager er det fint å kunne se ut vinduet på havet og mot fjellene i det fjerne. I dag har det imidlertid vært en fantastisk fin dag, så jeg tok dette bildet akkurat nå. Jeg synes det er koselig å se på malmbåtene som ligger og venter på å få komme inn i havna til pålastning. Det gir meg ro i sjelen.

Annet jeg vil savne fra Notveien er:
verandaen hvor man kan sitte fram til midnatt i sola og nyte utsikten, gjerne med et glass vin.



spisestuen med den fine tapeten på nedre del av veggen og de små koselige vinduene, hvor vi har sittet i utallige timer og hatt gode samtaler med venner, spilt Settlers og spist deilig mat og kaker.


... det store boblebadekaret hvor barna elsker å tilbringe tiden og hvor de har lært å bli trygg på det våte element.










Utover dette er det hovedsaklig barnevennligheten her inne i blindveien jeg vil savne. Det er så deilig å kunne slippe barna ut å sykle i veien uten å måtte bekymre seg for mye. Ikke minst kjekt når jeg har en liten gutt på snart tre år som freser rundt på tohjulsykkel uten støttehjul! Her er jo knapt andre biler enn en og annen nabo som vet at her bor barn og dermed kjører sakte. Jeg er også spent på hvordan naboskapet blir i Villaveien. Jeg kjenner foreløpig til bare et par stykker av naboene, og her i Notveien er jeg vant til at man stopper opp og snakker med naboene når man treffes, og at man hjelper hverandre hvis det trengs. Vi har vært heldige som har fått tre flotte år her på Ankenes, og jeg håper vi vil trives like godt i Villaveien. Det skal uansett bli deilig å få så mye større plass samt egne rom til alle de søte små. Og ikke minst å kunne GÅ til byen, familie og venner :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar