fredag 2. desember 2011

Kalenderen viser desember...


 ... selv om ingenting tilsier det når jeg ser ut av vinduet. I går var her over +10 grader. Det er helt snodig at det egentlig er vinter og snart jul. Denne uka har jeg hatt orntlig høstfølelse, og jeg sliter litt med å forstå at jeg må i gang med juleforberedelser veldig, veldig snart. 

Iallefall er julekalenderne noenlunde på plass. Denne laget jeg for 12 år siden og den har Linnea fått. Celine og Marcus har kalendre fra Kremmerhuset. Det er kommet gaver på kalendrene nå da, om de ikke er helt fulle enda. De fleste gavene er i hus, men jeg har ikke rukket å pakke alle. Det tar litt tid med 72 gaver!


Disse reinsdyra er også i ferd med å spre seg rundt i huset her. Jeg kjøpte dette stoffet på Gardinstudio her i Narvik for to år siden. Da sydde mamma kappe, puter og duker til meg. I fjor kjøpte jeg enda mer stoff, som hun nå har sydd gardiner av.



Håpet er at jeg skal få opp gardinene på søndag. Foreløpig er det bare putene og noen duker som er på plass, men nå er jeg definitivt klar for et mer julepyntet hus. Har bare vært litt hektisk her den siste tiden. Og denne helga skal vi ut på tur.

I morgen er det nemlig duket for Harstadtur for Mikael og meg og våre kjære venner Tore og Eirin. Det skal bli kjempedeilig med ei koselig voksenhelg med litt julegaveshopping, masse god mat, sove på hotell (uten å bli vekket tidlig av ivrige små :-) og ikke minst; KURT NILSEN - KONSERT! Jeg gleder meg :-)

Og i dag fikk jeg vite at mitt YNDLINGSBAND Bo Kaspers Orkester kommer til Narvik i Vinterfestuka i midten av mars. Jeg var på konsert med de på Rockefeller i Oslo for noen år siden, og de er et fantastisk Live-band. Så nå har jeg virkelig noe å glede meg til! Men først er det julestemningen jeg skal på søken etter :-)

Ha en strålende helg, kjære dere! Klem


2 kommentarer:

  1. Vi leter også etter julestemninga :) Kos dåkker på konsert!
    Therese

    SvarSlett
  2. å så koseli mønster! oi Kurt Nilsen konsert- misunnelig( hører på juleplata fra i fjor om dagan nu). Ja gleder meg og til Bo kasper!

    SvarSlett