fredag 16. desember 2011

Èn uke til jul!


Hjelpe meg hvor fort tida går! De siste ukene har flydd avgårde, og jeg skal ikke påstå at jeg er helt fornøyd med at julaften er her om bare ca. èn uke. Har definitivt ikke kommet dit i prosessen hvor jeg synes at jeg bør være. Vel, julegardiner og det meste av julepynt er på plass.


Nisseserviset som vi bruker til frokost har vært på plass på bordet siden desember startet, så julestemning har vi hatt i hus en stund allerede.


Huset er også noenlunde rent og pent og ryddig, så med en siste finish til uka, skal også det være klart.


Det hjelper definitivt å ha en snill mamma som har sydd gardiner, løpere og puter til oss! Ellers hadde det definitivt ikke vært så julete hos oss.

For iallefall skal jeg ikke ha noen ære for alt som omhandler baking i år. Barna fikk heldigvis bake litt da vi hadde juleverksted i barnehagen denne uka, så det letter samvittigheten litt. Her bakes det "pinnekaker" sammen med godgutten Martin.


Marcus fikk bakt ganske mye, mens Linnea var mest opptatt av å spise. Ellers så har jo alle mine søte små fått bake pepperkakehus hos farmor, og Celine har vært et par ganger hos mormor og bakt etter skoletid. Så hva vi skulle gjort uten hjelpsom familie vet ikke jeg!



Jeg synes især disse silkekakene er supersøte! Kreative Celine og mormor! Egentlig klarer jeg ikke se for meg at vi har råd å spise de, men heldigvis har vi noen som ser mer vanlige ut også :-) Og snille mammaen min har også bakt julebrød, vanlige brød, krumkaker, deilig kjeks og risboller til oss. Tror jammen ikke det hadde blitt jul uten henne!


Hva vi har brukt tiden på? Joda, med full jobb og tre små er det ikke vanskelig å få tiden til å gå. Og de siste to ukene har vi både vært på Marcus sitt første bryterstevne, i Harstad på Kurt Nilsens julekonsert, på julemønstring med Celine som turner, på adventsfrokost hos venner, på juleforestilling i kirken, på Gløgg hos venner som har kjøpt nytt hus, på juleverksted og Luciafeiring i barnehagen og julekaffe med teaterforestilling med Celines klasse.


Dagene har absolutt vært temmelig innholdsrike. Så om vi ikke har fått forberedt så mye jul, så har vi iallefall hatt mye førjulsfeiring allerede. Og innimellom har jeg fått handlet noen julegaver, så nå er det bare en liten runde igjen, så håper jeg alle gavene er i hus. Så da er det kanskje mest det å lande litt før jul som gjenstår? Denne uka har jeg hatt ikke selvvalgt "time-out" med omgangssyke, men heldigvis er også det i ferd med å bli historie for denne gang, så da ble det ufrivillig litt rolig tid på meg. Så krysser jeg alt av fingre for at barna ikke skal herme etter meg ;-) For i helga kommer de første julegjestene, og da er det en fordel å være opplagt.

Jeg ønsker deg en fin siste førjulsuke, så håper jeg at jeg rekker et lite blogginnlegg før julekosen setter seg orntlig!

2 kommentarer:

  1. Så fine gardiner du hadde, og nydelige unger, antar de er spente i denne tia:)
    Ha en fortsatt fin førjuls tid ilamme dine, og kos dokker masse. håper bare vi kan få litt julesne til jul og .
    Hilsen Lisbeth ;D

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha; Lisbeth! Er fornøyd med både gardiner og unger :-) Ønsker deg og dine ei fin førjulstid, og er helt enig i at litt snø hadde gjort seg! Satser på at den kommer senest lillejulaften! Carina :-)

    SvarSlett