fredag 20. april 2012

Nye stoltrekk...


... er på plass i spisestua. Som jeg nevnte i forrige innlegg, kom jeg over stoltrekk med samme trykk som på kjøkkenets liftgardin, så nå er jeg den lykkelige eier av 8 av disse. 


Trekkene er bestilt fra www.vakkerthjem.no og har fransk tekst og grå bånd, og jeg synes de er superfine og perfekte hjemme hos oss.


Det var litt deilig å få av de beige trekkene og inn med nye hvite samtidig som hvite gardiner også ble hengt opp.


Det ble så deilig og lyst inne, noe som definitivt hjelper på vårfølelsen :-)





At nesten hele frontveggen på huset vårt i all hovedsak består av vinduer, bidrar også til at hovedetasjen er gjennomgående lys.


Og med det fantastiske været vi har hatt i flere uker nå, er livet bare herlig! Jeg sitter gjerne og ser opp mot Fagernesfjellet og nyter all snøen som gjør det vakkert og hvitt.


Og mens jeg koser meg med at det er sola og ikke regnet som smelter snøen ute i rasende fart, har jeg samtidig begynt å glede meg skikkelig til hagearbeid og planting av blomster ute.

Men med all snøen i hagen kan det enda ta litt tid, så da hjelper det å gjøre det koselig inne.


I går fant jeg fram sølvskjeene mine som har ligget i esker i mange år og plasserte de i et stilleben på spisebordet. Nå skal de fram i lyset og brukes når vi har kaffegjester. De er jo altfor vakre til å ligge gjemt i et skap!


Og så er teskjeene et fint minne om mine kjære gudforeldre som har gitt de til meg, og gudmor som ble begravd i dag. Hvil i fred, kjære Agda!

Det søte lille glasset fra Lene Bjerre er kjøpt på Overia her i Narvik. Det er virkelig en nydelig butikk som er verd jevnlige besøk, - til informasjon for alle narvikinger som ikke har vært der enda :-) Ellers har jeg endelig fått tatt noen bilder fra kjøkkenet vårt, så de skal dere få se i neste blogginnlegg!

Jeg ønsker alle mine lesere en strålende og solfyllt helg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar