søndag 6. november 2011

Snilleste mammaen min...



... syr og strikker og kommer stadig med nye ting til barna og meg. Denne gangen har hun sydd...


... et flott sengeteppe til Marcus. Så endelig kan også hans seng rees opp og se orntlig fin ut. Han er så glad i å leke på rommet sitt, og da er det greit ikke å måtte gnu i sengeklærne.













Sengeteppet er laget av gamle jeans etter Mikael og meg. I tillegg har mamma brukt rester av gardiner i lyseblått med hvite stjerner, i samme stoff  som Marcus har gardiner og dynetrekk i.












I og med at sengeteppet er såpass tøft i stil, vil jeg tro at Marcus vil bruke det i maaasse år framover.












Noe av det Marcus selv falt for, var muligheten til å legge ting i lommene. Fine garasjer for Lynet-bilene :-) Også puten har mamma sydd til han.













Lille Linnea var veldig fornøyd med å få nye dukkeklær til smådukkene som hun leker mest med. Hun er ei skikkelig dukkejente, og begynner å bli interessert i at dukkene skal skifte klær. Av og på og av igjen.













I tillegg har ungene fått disse fine vottene + enda flere votter og ullsokker fra mormor. Veldig kjekt med navnene brodert på!













Og så er det utrolig fint med de søte blomstrene, synes jeg!  I tillegg til alt hun lager til oss, er det barnas mormor som lapper klær som har gått hull på (noe som skjer ganske ofte med tre små), som syr opp gardiner og syr nye putetrekk m.m. - alle de tingene jeg selv aldri klarer å få ordnet. Enormt heldige er vi! Jeg er super super super takknemlig!!!! Snille mammaen min!

Ellers går det (som dere kanskje skjønner med bakgrunn i mindre blogging) i 110 her om dagen med full jobb, tre små i barnehage og på skole, husarbeid og andre hverdagslige ting. Likevel har jeg det superbra for tiden og stortrives med livet mitt. Deilig! Og på mandag reiser jeg til Oslo for ei hel uke! Det blir mitt aller lengste opphold borte fra barna, så jeg er litt spent. Men jeg gleder meg til å delta på to interessante kurs. Både meklerkurs, som sies å skulle være veldig bra. Og ikke minst den Skandinaviske Psykoterapikonferansen neste helg som har drøssevis av spennende foredragsholdere. Det blir deilig påfyll :-)

Jeg ønsker deg ei kjempefin uke! Klem

4 kommentarer:

  1. Så heldige dere er! Kjempeflott sengeteppe og supre votter. Ingenting er som ullvotter når barnehendene skal lage snøballer og andre morsomme ting om vinteren. Fortsatt trivelig helg til deg og dine :o)

    SvarSlett
  2. Hva er det du jobber som/hvilken utdannelse har du? :)

    SvarSlett
  3. Kjempefint teppe! For en flott ide med bukser som er utgådd :) Go tur sørover!

    SvarSlett
  4. Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Vi er kjempeheldige ja :-) Jeg er utdannet barnevernpedagog og Integrativ terapeut og arbeider på familievernkontor. Kjempespennende! :-)

    SvarSlett