onsdag 5. oktober 2011

Litt formiddagskos...




































... en onsdags formiddag. Jeg nyter roen og freden hjemme og pusler litt rundt mens barna er i barnehage og på skole og mannen på jobb. Jeg har halvannen uke til disposisjon nå før jeg starter i ny jobb. Jeg gleder meg til å starte opp med noe nytt. Men først er det høstferie for Celine et par dager og vi skal ha litt kosetid sammen.


Jeg tenkte jeg skulle vise dere de nye stolputene jeg har bestilt fra www.ellos.no De er helt enkle og beige med hvite bånd, og det finnes definitivt mange mer fasjonable, men jeg synes disse var praktiske og ikke minst rimelige! Jeg skiftet trekk på stolene for snart to år siden og trekkene ser ikke ut. Så nå har jeg et mål om å få rengjort originaltrekkene og så bruke disse til daglig. Kjekt når de bare er å ta av å vaske i maskinen. Det trengs med tre små i hus, for det blir ofte søl ved matbordet.

Hva gjør man ikke for å få det litt mer praktisk og lettvint i hverdagen ;-) Og da er det også veldig greit ikke å ha helt hvite trekk. De hadde ikke forblitt helt hvite lenge her i huset! Jeg snakker av erfaring etter barndåp og 40årsdag med hvite trekk som jeg enda holder på å vaske opp... Jeg har forresten lært meg å vannmerke bildene mine, så nå skal jeg prøve på det og se hvor lenge jeg klarer å få det til uten at det blir for mye jobb.

Ellers skal jeg innrømme at en av de investeringene jeg er veldig fornøyd med etter renoveringen, er kaffemaskinen. Det begynner å bli lenge siden jeg gikk hyppig på kafè, og det er så deilig å kunne lage seg en skikkelig latte hjemme på eget kjøkken. Det kaller jeg luksus i hverdagen! De søte browniesene med lilla trekk har snille Anne laget til meg. De er både lekre å se på og gode å spise :-)

Ha en fin uke så lenge!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar