onsdag 3. august 2011

Noen glimt fra bryllupslokalet


Omsider skal dere få se hvordan lokalet hvor vi hadde bryllupsfesten ble etter pynting. Vi hadde lånt kantina på Høgskolen i Narvik. Jeg synes selv det er et pent lokale med de store vinduene og åpne løsningene, og vi ble svært fornøyd. Skal aldri påstå at det ikke er mye jobb å pynte til bryllup, men koselig jobb likevel.


Fargemessig holdt vi oss til hvitt, sølv og dus rosa / gammelrosa, - ingen bombe for de som kjenner meg ;-) På en så stor dag så vil man jo gjerne ha det akkurat slik man liker det selv, - uten for mange tilfeldigheter.

Det gjør definitivt underverker med stoltrekk! Den aller største forskjellen i lokalet var nok før og etter stoltrekk ja. Blå stoler eller hvite pyntede? Ikke noe vanskelig valg nei.

For å unngå motlys på alle bilder av Mikael og meg (og for å få en litt penere bakgrunn), satte vi opp en skillevegg som vi pyntet med hvite tekstiler og monogram.

Vi hadde ett hovedbord med fire avstikkere, noe jeg synes fungerte veldig bra. I og med at bordene er såpass smale, fant jeg fort ut at de måtte pyntes med måte. Gjennomgående på alle bordene er perlebånd som jeg har vært så heldig å arve.

I og med at bildene er tatt kvelden før bryllupet, så er selvsagt ikke telysene tent. Jeg orket ikke å prøvetenne de bare for bildenes skyld.. hehe.. Hadde ikke sååå god tid gitt.

Litt finjusteringer på slutten. Når det gjelder de hvite dukene, valgte jeg å bestille framfor å leie. Både duker og tøyservietter er helt hvite uten mønster og er bestilt fra www.ellos.no Jeg har en plan om å leie de ut for å få inn litt av utgiftene vi hadde. Duker er jammen ikke så billig!

Jeg hadde ikke sørget for å forhåndsbestille blomster, så de endte jeg opp med å kjøpe i Harstad på Anemone for å få den rosafargen jeg ønsket. Skulle dit uansett altså ;-) 

Blomsterpotten på bordet foran Mikael og meg er til brudebuketten og er kjøpt på Kid. Må innrømme at det er mange detaljer å tenke på når bryllup skal planlegges. Jeg hadde nok kjøpt inn i overkant med pynt også, - hvorav en del ikke ble brukt. Men jeg begynte tidlig å handle inn litt, og det er ikke så lett å vite helt hvordan man ønsker at det skal se ut på forhånd, så det får heller være. Dagen ble iallefall slik vi ønsket, og til og med værgudene var med oss og gav oss sol og 30 grader. Definitivt sommerens varmeste dag! I neste blogginnlegg skal dere få se detaljbilder fra lokalet. Klem,


4 kommentarer:

  1. hei! vi har nettopp booket lokale. til min store fortvilelse er stolene blå. hadde planer om skreddersy stoltrekk evt i utlandet, ikke lett å få tak i. siden stolene har armlener. hvor fikk du tak i dine? og du har de ikke tilfeldigvis enda???? min mail manlutac@hotmail.com

    mvh Michelle

    SvarSlett
  2. Jeg lurer også på det samme:)) ang stoltrekkene. Min Mail er lineiren@msn.com

    SvarSlett
  3. Hei! Så fin stolene ble.. Laget trekkene selv? Isåfall hvordan? Snilt hvis du forteller hvordan.. Min mailadresse er camillalilleskar@hotmail.com
    Mvh Camilla

    SvarSlett
  4. Stoltrekkene er laget av stoff fra Ikea. To ulike typer. Et enkelt undertrekk i bomull og et mer blondete overtrekk. Mener at hver av stoffbitene er halvannen til to meter (kommer an på om stolene har armlen eller ikke hvor lange de må være). Disse er kun klippet til og ikke engang sydd rundt kantene. Lykke til! :-)

    SvarSlett