torsdag 18. august 2011

Helgens brudepar ut...


... var våre kjære venner Eirin og Tore. Det var et fantastisk flott og koselig bryllup, og vi storkoste oss fra start til slutt. Gratulerer så mye som mann og kone vakre venner! 


Stolte pappa Einar fører sin vakre datter opp kirkegulvet med søte lille Vårin (min guddatter :-)) på armen.

Skjønne Hermine og fine Vetle hadde tydeligvis øvd og var så flotte der de kom opp kirkegulvet før mammaen sin.


På vei ut av Ballangen kirke som ektepar etter en særdeles fin vielse. Eirins nevø Alexander sang to vakre sanger med sin klokkeklare stemme, og den fantastisk flinke presten toppet vielsen da hun stilte seg opp og sang velsignelsen på slutten. Jeg bøyer meg i støvet og innrømmer gjerne at jeg aldri har opplevd flottere vielse!


Den samlede familien Vakker foreviget på kirketrappa. Også solen smiler for ekteskapet deres etter at de har vært kjærester i 18 år!


Den nydelige kjolen til Eirin har hun handlet på brudesalongen 3 nøtter i Harstad.

Festlokalet var det samme som Mikael og jeg hadde vår bryllupsfest i, altså Høgskolen i Narvik. Det var artig å se hvor ulikt lokalet ble med de to ulike måtene å pynte på; Eirin med sin minimalistiske delikate stil, og jeg med min mer klassiske og romantiske stil.

Duket og dekket for bryllupsfest. En stor og flott plakat med brudeparets navn var bakgrunn for parets plasser.

Elegant bordpynt i hvitt og sølv med en smal organzaløper i sølv midt på bordet. Legg merke til den nøyaktige og pene måten bestikket er dekket på!

 I hjørnet til høyre kan dere skimte bjørken som var satt inn som pynt og som inneholdt hvite lapper med små kloke ord, barnas fødselsdatoer og andre ting som er viktige for brudeparet. Stilig! Fikk dessverre ikke tatt nærbilder av den :-(

En annen søt ting Eirin hadde ordnet til og som jeg heller ikke har bilder av, var små sitater på innsiden av hver toalettdør.

Hvitt, delikat og vakkert som brudeparets hjem!

Brudeparet brukte samme stoltrekkene som Mikael og jeg, men knytte de annerledes. Stilig, synes jeg! Og stoltrekk bidrar virkelig til å sette prikken over i' en i et pyntet lokale.

Bordene var pyntet med hvite orkideer i likhet med Eirins brudebukett. Hvite orkideer er den blomsten som minner meg mest om Eirin og som alltid er å finne i hjemmet til henne og Tore.

God stemning preget både brudeparet og resten av bryllupsfølget :-)

Litt godteri og pappakos er deilig, synes Vårin.

Bryllupskaken var ikke bare pen å se på, men også veeeldig god med 5 ulike lag med søte smaker.


Kakemating :-)






























Til sist et bilde av Eirins flotte frisyre og det lange fine brudesløret med små diamanter i. Det ble virkelig et drømmebryllup og ei flott helg! Tusen takk for en uforglemmelig dag! Det var ganske deilig å "bare" være gjest og ikke brud selv, - og iallefall langt mer avslappende :-)

God klem fra

3 kommentarer:

  1. FLOTT bryllup, nydelig brud, skjønne små og fantastisk dekket ♥
    Sånne dager er herlige;)

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Sia æ jobbe lamme ho Eirin så va d vældi koseli at du delte bildan fra den store dagen dæmmes, va vældi spent på å se korsn dæm hadde d. Ser jo ut som dæm hadde en skikkeli drømmedag, akkurat sånn som bryllupsdagen ska være. E vel bare ett ord som beskrive alt: NYDELIG!
    Ha ei super hælg!
    -klæm-

    SvarSlett
  3. Hei Maria.
    Det er to typer stoff på hvert stol; et undertrekk i vanlig bomull og et overtrekk i lett blondestoff (hvit med prikker). Stoffene er kjøpt på Ikea og bare klippet til. Dvs hel bredde (140cm) * ca 180 cm, mener jeg. Ingen søm. Lykke til! Mvh Carina

    SvarSlett