søndag 10. april 2011

Bryllup og fest...



... er navnet på en bok jeg kom over da jeg var i Oslo. Den omhandler inspirasjon til borddekking og kort, og inneholder en drøss fine bilder og gode idèer.  


Forslagene er heller ikke mer avanserte enn at de er fullt overkommelige for de fleste av oss. Og så er det en koselig bok bare for å få litt inspirasjon.


Jeg synes det pyntet godt bare med slike serviettringer i pent papir brukt som bordkort.

For ikke å snakke om hvor lekre invitasjoner kan bli med litt ekstra "stæsj".

Idèene er iallefall mange og gode, og boka verd en titt. Utfordringen her i huset er at tida har løpt ganske fra oss allerede, og det blir mye jeg ikke rekker å få gjort selv.

 Men å søke inspirasjon hjelper meg uansett til å holde et positivt fokus og ikke bli stresset over alt som gjenstår i planleggingsprosessen.

Det jeg lurer veldig på er både hvem her i byen som er god på brudebuketter og hvor jeg kan få laget en fin bryllupskake. Tips mottas med takk!

Fokuset nå i kveld er uansett ganske så annet enn tidligere i dag. Jeg har hatt en litt annerledes og morsom jobbdag i dag. Flere av pasientene og jeg har vært på aketur med kjelker i Fagernesfjellet. Vi tok gondolen opp og akte ned. Det var ikke så god sikt i snøværet, men bakken var myk og god og det gikk fort nedover. Utrolig artig å gjøre noe helt annet enn det dagligdagse :-) Så jeg er godt fornøyd med dagen og snart klar for å innta horisontal stilling. Håper du har hatt en fin helg også! Klem

6 kommentarer:

  1. For en flott bryllupsbok,
    her er det nok lett å bli inspirert.
    Lykke til med bryllupsforberedelsene.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha; Kristin. Ja, det er deilig med inspirasjon for å se muligheter framfor å bekymre seg over at det er mye som må gjøres :-) Klem til deg og!

    SvarSlett
  3. Hei Carina ! Vet ikke om du vet at jeg har fagbrev som blomsterdekoratør, uansett vil jeg gjerne tipse deg om hvor du "burde" gå for å få laget buketten din....du burde titte litt i blader og ha en viss formening om hvilken type bukett du vil ha, og ta gjerne med bilde av kjolen din til dekoratøren....Beathe på Sonja blomster er kjempeflink, masse års erfaring,nytenkende og hyggelig !!!!! Anbefaler deg å gå dit . Lykke til :)

    SvarSlett
  4. Hei Hanne-Marit!
    Tusen tusen takk for tipset! Visste ikke at du hadde utdanning den veien nei. Tar du ekstrajobb ;-) Har en viss formening om hva jeg vil ha, selv om alle ideer ikke er helt gjennomarbeidede enda. Men veldig kjekt med gode tips! Håper du trives i nyjobben!

    SvarSlett
  5. Jeg har noen gode bøker med brudebuketter, hviss du har lyst kan du jo stoppe hos meg når du drar hjem fra jobb en dag og låne med deg ;)

    SvarSlett
  6. Det vil jeg gjerne, Hanne-Marit! Suger til meg alt av inspirasjon :-) Hvis du sender meg telefonnr ditt på mail (carina.falch@gmail.com) så kan jeg ringe deg og avtale! Klem

    SvarSlett