lørdag 7. august 2010

Tapet til stue og spisestue


Etter en tids overveielse har vi bestemt oss for å ha tapet i de fleste rom i hovedetasjen. I dag var jeg innom Kulør (under parkhallen i Narvik) og bestilte tapet til peisestua / tv-stua. Da prøvde jeg samtidig å ta bilder av tapeten vi har kjøpt til spisestue og stue så dere skulle få se. Men i et heller mørkt kjellerlokale og med mobiltelefon ble ikke bildene all verden. Jeg legger de likevel ut, sånn at det er mulig å få et visst inntrykk. Så får heller inntrykket bedres når tapeten er oppe på veggen og det er mulig å se helheten.

De første to bildene er av tapeten som vi skal ha på en vegg i kjøkkenet samt i spisestua. Den er ganske lys, men likevel den mørkeste vi skal ha. Fargen er beige/gull og hvit, og jeg tror den vil gjøre spisestua varmere siden vi har hvite spisestuemøbler.

Vi skal faktisk ha nesten denne tapeten også i peisestua/tv-stua, men da en enda lysere nyanse som bare gir en lett struktur på veggene.

I hovedstua skal vi ha en helt lys tapet som går nesten hvitt i hvitt. Vi ønsker en helt lys stue, men synes likevel det kan være fint med litt struktur. Derfor har vi valgt disse lyse stripene som har ulik glans og som bidrar til å skape litt liv på veggene.

Ellers så kom arbeiderne tilbake fra ferie i går :-))))) Nå er de i full gang oppe i huset og det gjør meg superglad :-)))) Det er så deilig at det skjer noe igjen og jeg gleder meg så vanvittig til å se hvordan det blir!! Har vært noen laaange uker med stillstand i arbeidet, og nå er det jo bare vel en måned til vi bør være på flyttefot, så da kan det være greit med annet enn sponplater på vegger og i tak, og gjerne fliser på badet og et kjøkken som ikke står i esker...

Ha en flott helg!


2 kommentarer:

  1. gleder meg til å se det in real life!

    SvarSlett
  2. Så deilig at arbeiderne er på plass igjen sånn at dere får fremdrift! Ikke lenge til flytting nå nei :-)

    SvarSlett