søndag 7. november 2010

Marcus' rom...

... begynner sånn smått å komme i orden. Rett før helgen fikk han "storseng", så nå har han nok av plass å snu seg på. Utfordringen er at det nå er mye høyere ned til gulvet, og han har hatt seg et fall eller to fra senga hver natt de siste par nettene. Men satser på at han blir fort vant! Fordelen med senga er at den kan slås ut til dobbeltseng og heves slik at begge delene blir like høye. Kjekt når vi har overnattingsbesøk!

På rommet hans står også en sovesofa, så her er 4 overnattingsplasser. Rommet hans er størst av barnerommene, så det er naturlig at det er dette rommet som blir brukt når vi har flere gjester enn hva vi har plass til på ekstrarommet i hovedetasjen.
Det er kanskje ikke så lett å se av dette bildet, men noe av det jeg liker best med rommet til Marcus, er den fantastiske utsikten. Herfra ser man hele Fagernesfjellet og øvre del av byen, i tillegg til ned mot havna.



Til min store glede, hang dette verdenskartet igjen da vi overtok huset. Jeg synes det har fine farger og er som en tapet i seg selv. Og så er det litt gøy at Narvik er den eneste byen som er med nord for Trondheim ;-) De søte lyseblå knaggene er fra Celines hus her i Narvik!                                                
Denne gyngehesten har jeg hatt siden jeg var barn. Jeg har ikke hjerte til å male den selv om den er litt slitt her og der. Det er liksom slik den alltid har vært og skal se ut. Og min kjære pappa har nok heller ikke lyst å begi seg ut på jobben på nytt igjen, så den skal få beholde fargene sine videre. Alle mine tre små har også brukt den hyppig. Ha en strålende uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar