søndag 22. januar 2012

Ei rolig helg...


 ... nærmer seg slutten. Det har vært deilig ikke å ha så mange planer. I går fikk Celine og jeg oss en bytur for å handle litt, noe som resulterte i noen nye puter og duker som dere skal få se etterhvert, samt en liten kafètur, noe vi gjør heller sjelden.


I tillegg hadde vi besøk av 4 ekstra barn med fedre, så med våre 3 ble det etterhvert full fart her i huset. Koselig med litt liv :-)


I dag har Celine og pappaen vært i slalåmbakken, mens jeg og de minste har vært ute og lekt i lang tid. I tillegg tok Mikael de to største med på bowling, så da har jeg fått vasket hus.


Vaskehjelpen vår måtte til min store fortvilelse slutte nå nylig, og det er ikke bare enkelt å få tak i noen som er god på å vaske og som vasker "hvitt", så da er det bare å trå til. Og å ha tid til vasking, er en stooor utfordring med full jobb og tre små. Ikke helt det jeg ønsker å prioritere tid til.


Men nå er iallefall hovedetasjen ren og pen, og vi er klare for en ny uke. I morgen har Marcus bryting på programmet, og jeg skal omsider starte opp på yoga. Jeg trente yoga i flere år da jeg bodde i Oslo, men etter at barna kom til har det vært en laaang pause. Så nå er jeg orntlig klar for å gå i gang igjen.


I dag da jeg var så heldig å ha litt alenetid, har jeg også fått tatt en del bilder. Det forenkler bloggingen litt, for på ettermiddagstid etter jobb er det ikke akkurat billedtaking som er i fokus.


Jeg hadde egentlig tenkt å lage et blogginnlegg om kjøkkenet, siden det er så lenge siden jeg har vist det på bloggen, men det må nok vente til jeg får opp gardiner. For etter jul er det ganske nakent der. Så da ble det i første omgang spisestuen, selv om det ikke er akkurat overfylt her heller... ;-)


Neste ut er stua, som endelig er rensket for lilla. Jeg var så heldig å finne noen mørkegrå puter på Celines Hus i går, så endelig er her orntlig vinter i stua, slik jeg aller helst vil ha det nå i januar. Men det får dere se i neste blogginnlegg ;-)


Her er bilder fra dagens uteaktiviteter i dag, med Marcus i full fart på vei nedover akebakken. Det er så deilig å være ute nå som dagene stadig blir lysere og sola kan skimtes i fjellene.


Min fine gode gutt stortrives ute.


Lillepusen min tar en liten hvil i et av lekeapparatene.

Nå er det sengetid også for oss store her i huset. Jeg ønsker deg en fin ukestart, så høres vi snart igjen!

2 kommentarer:

  1. Hei!

    Vil bare si at du har en fantastisk blogg!
    Bordekkingen din er utrolig inspirerende for en vordene brud (som også liker rosa :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Mette! Det var kjempehyggelig å høre at du liker bloggen min :-) Og ikke minst at borddekkingen av bryllupsbordene falt i smak! Masse lykke til med bryllupet ditt! Det er virkelig en fantastisk flott anledning!

    SvarSlett