lørdag 14. januar 2012

Bord fra Rivièra Maison...


... er endelig på plass. Vi har sett etter avlastningsbord i fire år nå uten å finne et vi liker, så jeg er veeeldig fornøyd med at vi endelig har et i hus! Jeg hadde i utgangspunktet ønsket meg et rundt stålbord, men det var umulig å finne et med rett størrelse. 


Så da jeg så dette bordet i vinduet på Overia her i Narvik, falt jeg raskt for det. Så dermed var gavekort fra den nye interiørbutikken høyt oppe på ønskelista til jul. Og nå er bordet kjøpt! Jeg har vært litt spent på hvordan det ville passe inn mellom godstolene som har en mye mer minimalistisk stil...

... og hadde vi bare hatt minimalistiske møbler hadde det nok ikke gått så bra. Men i og med at vi har andre møbler i noenlunde samme stil, synes jeg at det går greit. Og bordet i seg selv liker jeg kjempegodt, så det skal nok få bli.

Det deilige med hvert møbel som er på plass i huset, er at vi er litt nærmere "mål" her hjemme. Det har tatt litt tid å møblere huset etter at vi flyttet inn, men så er det jo enda bare noe over et år siden. Neste møbel ut må nok være skap / skuffeseksjon til Linneas rom. Hun har en kjempeliten skuffeseksjon som funker til babyer, men ikke til storjenteklær. Synd Ikea er så langt borte!

Ellers har jeg lett litt i lintøyskapet her hjemme, og da dukket denne duken opp. Jeg kjøpte den for 17 år siden, men så langt har den vært lite i bruk. Men på min jakt etter noe å erstatte tomrommet etter julepynten med, synes jeg det er kjekt med noe som gjør litt ut av seg.

Og så er det greit å bruke noe jeg allerede har, framfor til stadighet å skulle kjøpe noe nytt. Duken er håndlaget og kjøpt på marked i Kroatia mot slutten av borgerkrigen der nede.


Når det gjelder farger, er jeg nok aller mest glad i hvitt, lin og grått nå i etterjulstida. Orntlige vinterfarger! Men med unntak av avlastningsbordet har det kommet lite nytt inn i hus i det siste, så da har litt lilla blitt hentet fram igjen. Ikke så mye, men litt.

Også tulipanene som ble med hjem til helga er lilla. ICA var fri for hvite, men jeg synes egentlig de lilla er litt fine.

I dag har hele familien vært på bassenget. Det er leeenge siden sist vi var der! Men alle våre søte små var superfornøyde og storkoste seg, og det er så koselig å gjøre noe sammen! I ettermiddag har vi hatt koselig vennebesøk, og fra i dag til i morgen har Celine overnattingsbesøk av verdens beste Mirjam som er ei av to bestevenninner fra hun gikk i barnehagen. Det er så godt å se at de fortsatt er så nære venninner, selv om de ikke ses daglig lenger. Nå er her rolig tv-kveld med Notting Hill før natta innhenter oss :-)

Jeg håper du og dine har ei fin helg! Klem

2 kommentarer:

  1. Hei.
    For eit rålekkert bord!!!
    Eg har også vore på jakt etter eit bord mellom mine to godstoler/lenestoler.
    Spørs om eg må gå på jakt etter dette bordet :-)))

    Fortsatt fin helg.
    Gry

    SvarSlett
  2. Så flott at du likte det, Gry :-) Bord er defintivt noe av det vanskeligste å finne, synes jeg! Så jeg er veldig fornøyd med endelig å ha fått et i hus.

    Ei fin uke til deg!

    SvarSlett