mandag 22. november 2010

Julestemning i Stockholm

Helgas førjulstur til Stockholm hjalp definitivt på for å få meg i julestemning. Hele byen var pyntet med de nydeligste lysarrangementer, julenisser og annen pynt. I tillegg åpnet årets julemarked i Gamla stan' denne helga og bidro definitivt til at jeg gleder meg til jul. Tror nok definitivt svenskene er enda flinkere enn oss nordmenn til å pynte og tenke alternativt når det gjelder julepynt, for det var virkelig en fryd å gå gatelangs. At jeg i tillegg fikk shoppet en god del, hatt en helaften med 80-tallsmusikk og show på Wallmanns salonger og ytterligere en helaften på Fem små hus med deeeilig mat og påfølgende disco på Cafè Opera gjorde heller ikke noe. Og ikke minst var det fint å ha tre barnefrie dager sammen med min kjære, nære venner og kollegaer av Mikael. Her kan dere se litt av grunnen til at jeg kom i julestemning:
Langs hele Drotninggatan, - og den er lang, hang det slike vakre lysekroner på rad og rekke. Jeg forelsket meg helt i den nyyydelige pynten! Det hadde vært noe å ha i Narvik :-)))))
Her er vi på julemarked i Gamle stan'. Fremst i bildet ser dere min kjære Mikael. Alle julebodene var røde og koselige, og utvalget var variert. Fra stearinlys, lyslykter, julekuler, nisser og annen pynt, til vakre skjerf, honning og pølser, - det aller meste hjemmelaget!
Denne utstillingen med festpyntede dukker synes jeg var stilig og kjempekreativ. Åhlenssenteret hadde flere av disse med reinhorn på hodet i ulike klær. En annerledes julepynt ja! Hvor pengene tok veien får dere se på neste blogginnlegg ;-) Ha en fin ukestart!


1 kommentar:

  1. Heia Carina og Michael! Så koselig at dere har vært på tur og hentet frem litt juelstemning. Så veldig flott ut i Stockholm. Jeg og Morten er også på førjultur, vi er i New York uten barn i 6 dager. Her er også jula på vei, dessverre får vi ikke med oss julegrantenninga på Rockefeller Center, det skjer den 30. november. Vi reiser hjem 28. november. Likevel, det er mye annet som er julepyntet her.... og butikkene bugner over av tilbud. Herlige New York! Hilsen Linda og Morten

    SvarSlett