torsdag 8. juli 2010

Detaljer fra peisestua

Disse detaljene er plassert over hverandre på en vegg i peisestua. De står i en innhuk over en innmurt blomsternisje. Jeg synes de er ganske flotte og ikke minst ganske spesielle å ha i en stue, og de skal selvsagt få lov å bli der. Men foreløpig aner jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med de. Detaljene trenger definitivt ny maling, og jeg ønsker å ha de lysere. Samtidig er jeg redd for å gå i gang med å restaurere de av frykt for at det ikke skal bli så bra. Jeg ser for meg hovedtoner i hvitt og grått + en annen sterkere farge, og så har jeg mest lyst til å ha sølv på og over søylene der det nå er gull. Samtidig føles især akkurat den biten med gullfarge ganske risikabelt å endre på. Må nok tenke litt mer på hva som kan være smart. Og jeg tar veeeldig gjerne mot forslag på hva jeg kan gjøre med disse detaljene! Både forslag og kommentarer til både dette og andre innlegg blir jeg glad for, så skriv gjerne noen ord :-)

1 kommentar:

  1. Tusen takk for koselig hilsen på min blogg :)
    Så gøy at du har laget blogg om oppussingen av nyhuset. Vi var selv piiittelitt inne på tanken å dra å se på det huset, men det ble bare med drømminga. Men det blir artig å følge med. Ser ut som dere kommer til å få det veldig fint :)
    Marianne

    SvarSlett