torsdag 16. februar 2012

Feiringen...


... av mammas 75årsdag i helga ble både vellykket og koselig. Stemningen var god og alle så ut til å ha det bra. Og viktigst av alt var at mamma selv storkoste seg og var fornøyd. 


Bildene fra feiringen som jeg lovte dere i løpet av helga, klarte jeg imidlertid ikke å få vist dere før nå. Skal innrømme at jeg har vært litt sliten og kveldstrøtt denne uka. Det tar på med selskapsarrangering i tillegg til full jobb og tre små, men det er jo så koselig da!


Jeg har vært så heldig å få kjøpt to av Boblen-vasene til Finn Schjøll for gavekort vi hadde hos Til Bords. Jeg synes de er så dekorative, og liker de ulike bruksmulighetene de har.

Når jeg ser bildene i etterkant, er jeg ikke helt fornøyd med valget av beige lys, - for på bildene virker de altfor gule. Men før jeg tente på lysene så det iallefall bra ut ;-) Og så blir de jo på en måte som små soler som lyser opp på tallerkenene da...

Jeg valgte å bruke hvite tøyservietter og brette en papirserviett rundt + bruke serviettringene fra bryllupet vårt. Artig å eksperimentere litt. Sandkakeformene har jeg arvet av mamma, og må innrømme at de foreløpig ikke er brukt til baking. Men funker greit som bordpynt også.

De høye lysestakene er kjøpt hos den flotte interiørbutikken Overia her i Narvik. Jeg liker fattigmannssølv veldig godt, og tidligere var det å finne overalt i byen. Men etter intens leting rundt omkring, har jeg stadfestet at det kun er Overia som har slike pr. nå. Jeg synes også lysene de har fra Lene Bjerre er så vakre. Slike er også å få tak i på Gardinstudio her i byen.

Festdekket bord med vanlig hvit duk samt lett blondeduk, slik jeg foretrekker det. Er også veldig glad for stoltrekkene jeg tidligere har bestilt fra LaRedoute. Jeg synes stoltrekk løfter en oppdekking flere hakk.

Min intensjon var å dekke et Vinterbord, noe jeg aldri har gjort før. Dermed skulle det være mest mulig hvitt og sølv og kun diskrè fargetoner. Valget falt på lyyys blå, fordi det minner om fargene ute for tiden. Og så ble det ikke "for søtt" med tanke på at det skulle passe mammas stil. Selv om jeg synes hun er verdens søteste, så er hun ingen "dillete" dame, så dus rosa ville nok blitt feil.


Det er så koselig å få brukt serviset og bestikket som vi fikk i bryllupsgaver i fjor sommer. Jeg er så fornøyd med begge deler. Bestikket Nina er det vakreste stålbestikket jeg vet om.

En Oreokake måtte mamma få. Jeg synes den er dekorativ i seg selv, og så er den egentlig litt vinterlig - i tillegg til veldig god.

Også godisene måtte være vinterlige. Hehe.. Vet jeg er håpløs der. Må innrømme at det ble mange rosa og lilla Operamints til overs som Mikael og jeg ble nødt til å spise i etterkant. Det søte sølvfatet med tre glasskåler oppå arvet jeg fra mamma en tid tilbake. Jeg digger det!

Også dette hamrede toetasjes fatet fra barnas oldemor liker jeg godt. Merkelig nok har også de rosa pikekyssene lurt seg unna på bildet ;-)

Jeg har en del flere bilder som dere skal få se, men det får bli i neste innlegg. Ha en fin ukeslutt så lenge! Jammen er det ikke bare èn dag igjen til helg allerede!


2 kommentarer:

  1. Heia Carina!

    Så flott du hadde pyntet til mamman din, ho er jo veldig heldig som har deg til datter...

    Får inspirasjon av deg og bloggen din. Er stadig og kikker og du pynter så flott også er du så flink å legge linker til hvor man får kjøpt ting. Det passer meg så bra nå, for 12. mai har vi konfirmant i huset og da skal det jo virkelig pyntes.

    Vil bare kommentere det søte sølvfatet med 3 glass-skåler på. Jeg har samme fatet som jeg har arvet etter min bestemor, og jeg elsker det. Det er så søtt og så flott.

    Ha en fortsatt fin dag, så snakkes vi!


    Klæm Linda Lundell

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tilbakemeldingen, Linda! Koselig at du blir inspirert av bloggen min! Det er jo det jeg håper å kunne bidra med :-)Og så morsomt at du har samme fatet som jeg!

    Så spennende med konfirmant! Da har du virkelig muligheten til å planlegge og forberede fest :-) Gøy! Masse lykke til!

    Ei kjempefin helg til deg og dine! Klem

    SvarSlett