torsdag 16. januar 2014

Stuene våre...


... ligger etter hverandre på rekke og rad. Rommene er ikke så store, men fordi det er store døråpninger i mellom gir det et luftig inntrykk.

 
Tidligere hadde vi spisestue her ved siden av kjøkkenet, men det siste året har vi flyttet en sofagruppe hit. Her er det supert å sitte helt i fred og ro og lese litt mens resten av familien ser tv :-)
 
 
Rommet er ganske avskjermet fra tv-stua, så her går det an å finne roen.
 

Hovedetasjen består av mye vinduer og lite vegger. Litt utfordrende når det gjelder å plassere møbler, men lyst og deilig.


 "Hovedstuen" er etter hvert blitt spisestue, og her har vi også godstolene...

 
 
...perfekt sånn at vi kan nyte den flotte utsikten vi er så heldige å ha.


Rett ved godstolene har vi verdens varmeste peis, - helt perfekt på så kalde dager som vi har hatt i hele januar.
 


Men for bare å få kosen, så tenner vi gjerne opp i den gamle peisen i tv-stua. Peisen, som min onkel murte på 60-tallet, og kroken til venstre med søyler (som er hentet fra Ankeneskirka i gamle dager) er noe av det eneste som er igjen av det opprinnelige i huset.
 


Den fine engelen er noe vi har kjøpt da...
 
Det er utrolig godt etter hvert å ha det hjemmet jeg bare har drømt om tidligere. Et sted hvor jeg trives hver dag og nyter bare å være.
 
Her er enda prosjekter som gjenstår, men ingenting som er umiddelbar hast. Så resten får komme når det kommer.
 
Nå må jeg jammen meg fyke avgårde på yoga så jeg ikke kommer for sent. Til helga reiser jeg til Oslo på videreutdanning og blir borte en hel uke, så da vil jeg bare benytte sjansen til å ønske deg ei strålende helg og uke!
 
 




2 kommentarer:

  1. En flott stor stue, men mange koselige sitteplasser. Liker også godt at du har bilde av selve huset på bloggen din. Fikk meg til å føle meg velkommen inn.:) Mvh Renate

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for ei fin tilbakemelding, Renate! Og hyggelig at det får deg til å føle deg velkommen inn 😊 Mvh Carina

      Slett