lørdag 20. juli 2013

Tilbake til fortiden...

 

... under helgas slektstreff på Senja. Vi fikk lånt oss et hus hvor jeg pleide å være mye som barn, og hvor nær sagt ingenting er endret fra mammas onkel bodde der.

 
Datteren hans som eier det nå, bruker det kun til sommerhus, og hun har dermed valgt å beholde alt som det var. Og jeg syntes det var kjempekoselig å komme tilbake og minnes min egen barndom.
 

Mer fargerikt enn jeg foretrekker det rundt meg i det daglige, men nostalgisk og koselig, og ikke minst... 
 
 
orntlig retro! Lampen synes jeg er superkul.
 
 
Og ikke minst synes jeg det er mentalt beroligende å komme ut på landet til "enklere kår" og roligere tid .
 


Hjemmelaget flaskelampe, retro tapet, kul stol og en puff slik som puffene så ut da :-)

 
Jeg synes stuemøblene var orntlig kule!
 
 
Etter hva jeg husker var mange av kjøkkenene blå med utslagsvask på 70-tallet.
 
 
 En liten retrodetalj med til og med en gammel Sunlightflaske.


Spiseplassen på kjøkkenet med mye mønster og god utsikt nedover bygda :-)


Bakepulverbokser i metall slik de så ut da og som jeg liker de best. Men denne som er knøttliten hadde jeg nesten glemt, før jeg fant den i skapet.


Og en kul gammel komfyr.


En egen stol for å karre ull pyntet opp gangen.
 

Her koser mine to minste seg utenfor fjøset på mammas hjemgård Nysted. Slike sommerdager gir mange gode minner tilbake til egen barndom.

 
Og dette bildet av fjøset og melkevogna synes jeg ble orntlig fint og nostalgisk!
 

Her er alle mammas barnebarn samlet, bare Mikael og jeg har jenter. Det er jammen ikke ofte vi får det til, så det var superkoselig. Og koselig å samle over 80 stk av etterkommere etter Astrid og Edvard Eilertsen på mammas hjemsted Vesterfjell.
 
Takk for ei flott helg, alle Eilertsen-etterkommere. Og tusen takk til dere som la så stor innsats i å få til et slektstreff!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar