søndag 2. desember 2012

Så tenner vi et lys i kveld...

 
 
... vi tenner det for glede. Det står og skinner for seg selv og oss som er tilstede. Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede.
 
 
Ja, da er første søndag i advent her og julemåneden er i gang. I dag har vi fått med oss lystenninga av julegrana på torget, hvor Celine sang sammen med skolekoret. Orntlig koselig start på adventstiden!
 
 
En del adventspynt er hentet ned fra loftet og jeg har kost meg med å pynte litt. Denne adventsstaken med engler er en av mine absolutte favoritter.
 
 
Jeg kjøpte den fra Perfect Home for noen år siden, og den blir nok værende i huset for evig :-)
 
 
Her er Narvik skolekor i gang med å skape fin julestemning under lystenninga. Jeg er helt imponert over de superflinke, modige, små solistene!
 
 
Vi har fått julestemning inne i heimen også med hele 3 pepperkakehus som barna har laget sammen med mor, oldemor og tante. Men nissene må vente litt med å flytte inn :-)
 
 
Ellers har deler av helga gått med til bryterstevne. Det er så artig å se hvor engasjerte de er. Her er Marcus (i rødt) i kamp mot Trym. Stolte gutter som fikk med seg pokaler hjem.
 

En snøkrystall med telys i har kommet på plass i vinduet for å skape vinterlig steming.
 

Og under den er englekoret i gang med sin sang. Både englene og snøkrystallen er fra Perfect Home og en del av min faste julepynt.
 
Begynner du å komme i julestemning? Her er lilla på vei ut av huset for å gi plass til advent slik jeg vil ha det. Hvitt og sølv og bittelitt rødt er på vei inn.
 
Ha en fin første uke i desember!
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar