søndag 20. februar 2011

Rolig søndag...

... har det vært her i heimen. Nydelig når sola skinner inn gjennom vinduene (om de er aldri så skitne) og varmer opp rommene, og vannet drypper fra taket og skaper en følelse av vår. Min kjære og jentene har kost seg ute i snøen, mens jeg har vært inne sammen med en febersyk liten Marcus.


Vi var så heldige å få uplanlagt besøk av tre besteforeldre og etterhvert ei god venninne med sine små, så da har vi likevel kost oss masse. Ellers slo det meg at jeg snart må prøve å finne gardin til kjøkkenvinduet. I mangel på gardinkappe hang jeg opp en blondeduk for en stund siden, og der henger den gitt...


Ved kjøkkenbenken har vi en liten barløsning med to barkrakker som jeg liker godt. Egentlig solgte de  bare krakkene med sort skinn på Skeidar, noe som ikke passer særlig i vårt lyse hjem. Men fordi de var vist i hvitt skinn i katalogen, klarte de likevel å skaffe de til oss i hvitt :-)


En annen praktisk løsning på kjøkkenbenken er denne lille saken. Ved første blikk er det kanskje ikke selvsagt hva det er for noe...






























... men det er en kontakt med tre stikk. Kjekt å kunne gjemme bort kontakter som ikke er i bruk konstant, og akkurat her sitter vi ofte med pc'en, så da kommer de godt med. Vi har en synlig kontakt midt på veggen over benken da, men det er fordi det etterhvert skal en liten tv eller mac opp der.

Jeg håper at du har hatt ei koselig helg og ønsker deg en fin ukestart! Klem

1 kommentar:

  1. Koselig! Og blondeduken passer jo veldig fint som gardin. Liker godt sånne små tekniske finesser, som de kontaktene..

    Det er ei herlig tid nu, med dager som blir lengre og lengre, og sola som varmer mer og mer... Ei flott uke til dere i Villaveien, fra oss i Boliden :o)

    SvarSlett