tirsdag 21. desember 2010

Juletreet er pyntet...

... og julevasken er unnagjort. Så nå er vi nesten klar for julefeiring. To gaver gjenstår og mer mat må handles inn, men det nærmer seg definitivt jul ja. Gleder meg masse til å feire første julaften i eget hjem med 4 generasjoner. Skal bli så koselig! Ikke helt fornøyd med at jeg må jobbe dag julaften, men får sørge for å ha planen helt klar på forhånd, så går det seg nok til. Synes uansett at det er så koselig å få treet inn i god tid før julaften sånn at vi virkelig kjenner julestemningen. Ikke minst greit å ha mest mulig klart på forhånd da!
 Synes vi har en passe dose julepyntet stue. Egentlig ikke så mye julepynt, men treet gjør jo en del ut av seg. Og så noen røde "dæsjer" her og der.
 Og så er jeg glad for at vi fikk sofaen før jul, sånn at vi har nok sitteplasser når vi blir såpass mange. Peisen kan vris sånn at vi også ser flammene når vi sitter i spisestua.
 Når det gjelder pynt til treet, har jeg et par favoritter. Den ene er slike hvite søte engler som mamma har brodert til meg. Jeg synes de er superfine og delikate, og så kommer de jo også fra en engel! En engel som har fylt fryseren min med småkaker og Verdens beste. Jeg er definitivt heldig!
Ellers liker jeg slike små fugler godt. Vi hadde alltid et par fugler i juletreet i barndomshjemmet, så de gir meg gode minner og er en selvsagt del av julepynten.







Det blir litt lite blogging for tida da, så i dag synes jeg det var på tide med et lite innlegg. Dagene nå før jul har vært ganske hektiske, slik jeg antar at det er hos de fleste av dere. Men i kveld har vi faktisk ikke gjort annet enn å kose oss. Vi har hatt besøk av nære venner som er på juleferie fra Oslo, så vi har bare spist, skravlet og hatt deilig tid. Utfordringen nå er å få skrevet ferdig de siste julekortene til alle våre nære her i Narvik. Men det får jeg prøve på i morgen :-) Klem











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar