tirsdag 26. oktober 2010

Sovealkoven til Linnea...

 ... er endelig ferdig. Nå mangler kun håndtakene for å dra ut skuffen under, men de er innkjøpt og kommer på snart. Jeg er kjempefornøyd med resultatet! Synes alkoven er så koselig og at den bidrar til å gjøre rommet mer spesielt. Utfordringen med alkoven var buen øverst. Den var ikke bare lett å få tak i. Men etterhvert kom vi fram til at Narvik Tredreieverksted v/Steinar Mikkelborg kanskje kunne lage buen.. og det kunne han :-) Resten av alkoven har Nelu og Gabi fra Tangvik Bygg bygd. De er knallflinke, synes jeg! Det er de som har gjort det meste av renoveringen i huset vårt.
Linnea storkoser seg i sin nye alkove! Enda er hun for liten til å sove her, og må nok holde hus i sprinkelsenga litt til. Men her kan hun både leke, og løpe litt :-) I natt har hun hatt sin første natt på sitt nye rom, noe som heldigvis har gått helt fint!





























Jeg synes det pynter opp med en pyntelist på tvers ut fra buen. Det var litt mikkmakk å få til, men resultatet synes jeg ble bra. Og skuffen under senga er stor og praktisk i tillegg til at den er pen. Så jeg er bare kjempefornøyd! Så får dere heller se resten av rommet hennes så snart litt mer er på plass.
Til sist må jeg bare vise dere hva jeg våknet opp til i går morgest. Etter en kald natt var takvinduene over senga frosset helt til med det vakreste mønster i is. Ikke hverdagskost akkurat. Men en flott utsikt å åpne øynene til! :-)

3 kommentarer:

  1. Denne sovealkoven var rett og slett bare helt nydelig! Så heldig lille jenta er!!:)
    hilde vilde

    SvarSlett
  2. legger meg rett og slett til som følger her inne hos deg - var så mye fint:)

    SvarSlett
  3. Så hyggelig at du liker det jeg blogger! Velkommen som leser, Hilde Vilde :-)

    SvarSlett