tirsdag 7. september 2010

Hvilke farger bør jeg velge...

... på søylene og ornamentene i blomsternisjen? Jeg har balet med det en stund uten å bli helt enig med meg selv. Disse ornamentene er hentet fra en kirke, men jeg vet dessverre ikke hvor. Edmund Karde som fikk  huset bygd i 1954 jobbet som kirkeverge og bygartner, så han har nok fått ornamentene gjennom jobben. Og så brukte han de til å lage en blomsternisje hvor han hadde en lykt og planter i bunnen. Jeg synes de er så utrolig vakre og blir nok derfor ekstra redd for å gå i gang med å forandre på de. Men planen er å male de først når vi har flyttet inn. Uansett så er jeg rimelig sikker på at jeg vil ha ornamentene øverst hvite med noe sølvfarge i. Vurderer å holde meg til hvit, lys grå, mørkere grå samt sølv... Innvendinger eller andre forslag mottas med takk!!! Selve søylene er jeg usikker på om jeg bør ha hvite eller grå. Tror kanskje jeg heller mot hvitt her og? Og da tenker jeg i fall å ha bakgrunnen grå... Og så grånyanser, litt hvitt samt sølv på midtstykket. Og noe hvitt samt grått på sidelisten? Hmmm... Ikke lett å ta en avgjørelse nei. Har egentlig bestemt meg for å tegne ornamentene på papir og prøve ut med fargelegging for å få et noenlunde inntrykk. Må bare få tid først. Fant ut i går at det jo bare er 10 dager til første del av flyttelasset går og enda har jeg ikke helt startet å pakke... Hmmm... Skal bli veldig bra å få Mikael hjem i morra så vi kan starte prosessen. Det har ikke blitt veldig mye tid til overs de siste dagene hvor jeg har vært alene med våre 3 små... Ellers så er kjøkkenet på plass nå og det er kun listverk som mangler. Fikk bare ikke tatt bilder siden jeg var innom huset med alle de søte små i dag. Men nå nærmer det seg veldig at bildene kommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar