søndag 27. november 2016

Så tenner vi det første lys...


... og det er plutselig advent igjen.


Juleroser er på plass i huset og litt adventspynt er hentet fram.


Her i huset pleier jeg å ha to adventsstaker, en i stua og en i spisestua.


I år satte jeg juleroser i den ene staken. Og en lyslenke. Jeg synes julerosene er sååå vakre! 


Englelysestaken fra Perfect Home har holdt oss med selskap noen år nå. Og jeg synes fortsatt den er koselig!


Og forhåpentligvis er den en av de tingene ungene alltid vil forbinde med jul.


Jeg skal ikke påstå at jeg er kommet langt med juleforberedelser, men bakingen har jeg kontroll på. Tradisjonen tro har mamma, tante Elsa og jeg bakt semulegrynslefser / tynnlefser. I år som i fjor som i forfjor og forforfjor :-)


Noen tradisjoner vil jeg gjerne holde fast på så lenge det er mulig!


Med barna baker jeg alltid silkekaker / sjakkruter, men her blir det ofte til ansikter og andre figurer. Ungene elsker det.


Mellomste hjertet mitt :-)



Og fylte kjeks sammen med mormor er også et must.


I dag har vi også fått med oss lystenningen av grana i sentrum. Ungene var aller mest opptatt av å ha snøballkrig da.


Og Marcus ville gjerne se begivenheten fra det beste utsiktspunktet.


Og så fikk barna årets første møte med nissen og hver sin godtepose.

Det har vært en koselig dag. Vi har definitivt fått bra med førjulssnø også. Dermed har jeg fått meg to timer med trim (snømåking) i dag. Så da er det helt fint å sitte litt med bena høyt mens jeg tenker at jeg snart bør komme i gang med 72 kalendergaver og alle julegavene. Og kanskje bestille julekort og lage kalendre. Det er jo bra å ha noe å tenke på ;-)

I mellomtiden vil jeg ønske deg ei koselig adventstid.


1 kommentar:

  1. Så koselig innlegg og koselige bilder :)
    Så fint at du følger gamle tradisjone ,og har dine nermeste rundt dæ, det blir sikkert ungene og sette pris på når de blir voksen, da har de fine minner og ta med sæ fra sin barndom :)

    Ha ein fortsatt fin uke.

    Lisbeth :)

    SvarSlett