fredag 30. november 2012

En festtid...

 
... vi går inn i. En tid full av forventninger og hygge og sosiale arrangement som julegrantenning, julebord, kirkekonserter, familiesammenkomster og for vår del turnmønstring, brytestevne, skolekorsang, julekafè på skolen og adventskaffe i barnehagen.   
 
 
En rekke koselige arrangementer som virkelig hjelper meg å se hvor heldige vi er som har så mye bra rundt oss. Og om det tidvis er hektisk og rimelig slitsomme hverdager, så er jeg så glad i all kosen førjulstiden bringer.


Og jeg er fullstendig klar over at ikke alle har det slik og at denne tiden er årets verste for veldig, veldig mange. Derfor ble jeg så glad for at Narvikfjellet - i samarbeid med Rica, har tatt initiativ og skal arrangere julefeiring på Fjellheisrestauranten for alle som enten ikke har råd til å feire orntlig jul, eller som ikke har noen å feire sammen med. ALL HONNØR for den fantastiske innsatsen dere gjør!

 
Selv elsker jeg å arrangere middager, "søndagskafè" og sosiale treff med våre kjære venner og deres søte små. Jeg er glad i å pusle, pynte og gjøre det koselig rundt meg og dele det med de jeg bryr meg om. Vi har ganske ofte besøk hjemme hos oss, - samtidig som jeg gjerne skulle hatt det enda oftere om jeg bare hadde kapasitet. Men jeg synes det er så viktig å legge inn koselig tid og hverdagsglede i dagene som går så fort.

 
Det gir meg nye krefter selv om jeg i utgangspunktet kan være sliten. Sist helg fikk jeg samlet flere av mine yndlingsjenter her i Narvik til pinnekjøttlag. God mat og gode samtaler med gode jenter er absolutt en av mine favoritter :-)
 
 
Og koselig å hente fram linduk og penservise og pynte med fine blomster, servietter og mine yndlingsserviettringer som min avdøde mormor har laget.
 

Og litt lilla drops som står til resten av pynten. Hehe.. Ja, jeg blir litt ertet av mine nære og kjære for akkurat den greia med spiselig pynt som står til borddekningen... Dropsene er fra Åhlens og kjøpt under en av Tromsøturene mine de siste ukene.
 

 
Ellers har vel de fleste fått med seg at det er 1. desember i morra og første søndag i advent om bare to dager! For første gang i historien er jeg faktisk noenlunde i rute med forberedelsene! I dag mottok jeg julekortene jeg har bestilt :-) Jeg er snart halvveis på julegavelista, og onsdag bakte jeg semulegrynslefser med mamma og ei tante.
 

Og fra onsdagen som var og fram til jul har jeg valgt å ta ut avspasering èn dag i uka nettopp for å kunne bake, handle og gjøre juleforberedelser som det ellers er vanskelig å finne tid til. Så jeg er utrolig fornøyd med at jeg har vært så snill med meg selv :-)
 
Gjør du noe godt for deg selv i førjulstiden, eller synes du det blir mye stress? Jeg oppfordrer til å spille julemusikk på full guffe mens du lager mat eller vasker, - eller bare koser deg. Jeg synes iallefall det gir meg masse god julestemning. Og for de som bor i Narvik og ikke har fått det med seg, så er det julemarked på torvet her i byen i morra lørdag.
 
Ellers er jeg såvidt i gang med å hente fram små detaljer i huset som betyr jul for meg, og om ikke så lenge skal du forhåpentligvis få ta del i noen juleglimt herfra. Og nå som kameraet er tilbake i hus, skal jeg bruke det til å ta bilder framfor min Iphone som jeg har brukt her!
 
Jeg ønsker deg ei fortreffelig første helg i advent!
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar