lørdag 5. februar 2011

Bryllupsmessen i Harstad...



























































... gikk av stabelen i dag. Jeg anså det som en grei start på bryllupsplanleggingen å få den med seg, så da bar det til nabobyen i morgest. Mikael og to av ungene dro på Grottebadet mens jeg tok veien til messen. Som forventet var det utstillere med flere ulike temaer om bryllup. Gifteringer, brudebuketter, SpaSpa, bryllupskaker, desserter, smykker, bordkort / trykksaker og limousinutleie var blant temaene man fant utstilling på i tillegg til frisør og fotograf. Jeg hadde nok trodd at messen ville være større og mer variert, men den bidro likevel til å sette i gang tankevirksomheten rundt eget bryllup og til å gi inspirasjon. Så alt i alt ble det en fin dag. 































Denne kaken synes jeg var fantastisk da! Veeeldig bryllup! Og både dekorativ og ikke minst frisk og god med blant annet ingredienser som pasjonsfruktmousse og hvit sjokolade. Vi fikk smaksprøver av både kaker og desserter, så det ble en god mengde søtt i løpet av dagen, noe som passet meg godt ;-) Kokkene bak kakene jobber ved en Harstadbedrift som heter Umami, - et ord som visstnok betyr velsmakende og lekkert på japansk. De hadde også en mørk utgave av kaken som også smakte deilig. Men fargemessig synes jeg den blir litt dyster til bryllup.

En av utstillingene var av trykksaker som bordkort, menyer samt søte små esker beregnet til konfekt o.l til hver enkelt bryllupsgjest. De tok seg av alt av trykksaker og tilbød pakkepris. Dessverre glemte jeg å få med meg navnet på bedriften. Sikkert fordi jeg selv har avklart akkurat den biten... Men jeg likte især bordkortene under samt den søte lille esken. Kanskje fordi det er "mine farger"? 
  
Under ser dere et forslag til bryllupspyntet bord. Selv synes jeg det ble litt tamt og kanskje lite forberedt, selv om trykksakene var søte.

Også stolene var pyntet med stoltrekk, noe som kan være en god ide for å pynte opp mange bryllupslokaler med variabelt utseende på stolene. Fargevalg på tilbehør handler jo selvsagt om smak og behag.




























Alt av blomsterdekorasjoner var det Anemone som stod for. Jeg var innom butikken der, og de selger både blomster, krukker og en god del av andre interiørting. Absolutt verdt et besøk. Jeg fikk dessverre ikke fotografert noen av brudebukettene. Det var mange vordende bruder foran utstillingen det meste av tiden, og jeg kjente ikke noe behov for å bølle til meg bilder ;-) Men Anemone hadde en stor utklippsbok med forslag til brudebuketter i tillegg til bukettene de hadde med "live". Kanskje andre blomsterbutikker også har slike bøker? Iallefall erklærer jeg herved at de burde ha det.

Dessverre måtte jeg forlate messen før brudeshowet pga en heller pusk liten Marcus, så jeg gikk glipp av det jeg egentlig burde fått med meg; Visningen av brudekjoler. Har skjønt at det kan være greit å ha kjolen på stell når det er fem måneder igjen til bryllupet. Så kanskje er kjole og invitasjoner noe jeg veldig snart må konsentrere meg om?! Uansett ønsker jeg deg en fortsatt fin helg! Her er det avslapping med et glass vin før sengetid.

3 kommentarer:

  1. Hei hei!
    Tusn takk førr tips ang stoltrækkan. Helle nok mer og mer mot beige, sia d e tel spisestuestolan vårres kor vi spis alle måltian. Å me en 4 åring i huse så trur æ nok di hvite blir å tilbringe mere ti i vaskemaskin enn på stolan... ;o)
    Så arti og ikke minst spennanes me bryllup, glær mæ tel å følle me videre på forberedelsan osv.
    Ha ei flott uka!
    -Cathrin-

    SvarSlett
  2. umami er den 5. smaken og betyr "det som smaker godt"

    SvarSlett
  3. Ei fin uke t dæ også Cathrin :-) Takk for presis oversettelse av begrepet Umami til dæ anonym. Æ brukte bare den oversettelsen som de som har Umami i Harstad sjøl bruke i brosjyra si. Har ikke hørt begrepet før lørdag som var.

    SvarSlett